Markkinatiedote 10.9.2020

Hyvä asuntokauppakesä sai jatkoa Kotijoukkueella myös elokuussa. Myynti yli 10 %:n kasvussa.

Erinomainen kesä on siivittänyt Kotijoukkueen jo noin 10 %:n kasvuun asunto- ja kiinteistökaupoissa verraten viime vuoden vastaavaan aikaan. (1-8/2019) Elokuun loppuun mennessä Kotijoukkue on tehnyt 1125 kauppaa, kun vuoden takaiseen ajankohtaan verrattuna ketju oli tehnyt 1016 asuntokauppaa. Myös ketjun syksy näyttää lupaavalta sillä uutta myytävää on virrannut tasaisesti sisään koko kesän.

Tiivis rakennusliikeyhteistyö tuo lisää potkua myös Kotijoukkueen syksyyn ja uusia kohteita on lähdössä ennakkomarkkinointiin ympäri Suomen. Odotettavissa on, että myynnin kasvu jatkuu loppuvuotta kohden.

Kotijoukkue Vuokrauspalvelun kesä-elokuun aikana vuokraamien asuntojen määrä oli 678, kun vastaavana aikana viime vuonna vuokrasimme 465 asuntoa. Kasvua viime vuodesta oli siis huimat 46 %.

Alkuvuodesta laajentuneen Kotijoukkue Vuokrauspalvelun ja asuntomyyntimme tiivis yhteistyö tuottaa hedelmää ja toimintamallimme on herättänyt kiinnostusta rakennusliikekumppaneissa valtakunnallisesti. Asuntosijoittamisen suosio on kasvattanut suosiotaan merkittävästi viime vuosina ja haluamme palvella myös vuokranantaja-asiakkaamme kokonaisvaltaisesti niin asunnon osto-, myynti kuin vuokrausprosessin eri vaiheissa.

Markkinatilanne näyttää myös erittäin lupaavalta siltä osin, että potentiaalisia ostajia on liikkeellä kohdetta kohden enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Potentiaalisten ostajien yhteydenotot kasvoivat myös elokuussa 20 % vuodentakaiseen verrattuna.

Ketjun laajentuminen valtakunnallisesti on hyvässä vauhdissa. Uusin toimistomme aukeaa syyskuussa Kuopioon yrittäjä Kyösti Leimun toimesta.

Lisätiedot:
Juuso Lehto